Voor kleine retailers is het niet evident om het maximum uit hun zaak te halen. Daarom lanceren het Mechelse bureau LUON, gespecialiseerd in customer relationship marketing, en Unilever de Refreshment Club, een online platform voor kleinschalige verkooppunten van roomijs- en ice tea-merken als Magnum, Lipton Ice Tea, Ola, Ben & Jerry’s,… Zelfstandige ondernemers kunnen er terecht voor gepersonaliseerde tips en schapadvies.
Het Refreshment Club programma reikt winkeliers de nodige tools en advies aan om op een efficiënte manier hun omzet te vergroten. Ze ontdekken via de gepersonaliseerde schapadviestool welke producten ze het best in huis halen. En ze zijn meteen ook op de hoogte van alle lopende acties en promoties.
Virtuele vertegenwoordiger
Tankstations, snackbars, kiosken… zijn kleine ondernemers die samen een omvangrijke groep vormen. En die hebben net als grotere verkooppunten ook nood aan een contactpunt bij Unilever, al is dat om praktische redenen niet altijd eenvoudig. Een virtuele vertegenwoordiger als de Refreshment Club maakt komaf met dergelijke belemmeringen. Zo kunnen ook kleine retailers bij Unilever terecht en krijgen ze toegang tot informatie die hen anders niet zou bereiken.
Naast een virtuele vertegenwoordiger vormt de Refreshment Club ook een gebruiksvriendelijk bestelplatform. Wie deel uitmaakt van de Club, kan in één klap alle Refreshment-producten van Unilever bestellen, van Magnum en Ola tot Lipton Ice Tea en Pure Leaf.
Dit project werd opgezet met het Mechelse LUON, gespecialiseerd in customer relationship marketing. Via slimme campagnes en programma’s bouwt het bureau dialogen, klantervaringen en rendabele relaties tussen merken en hun doelgroep. LUON werkt onder meer voor Unilever, Midas, Sony, Educam, Tech Data, Eni, Alken-Maes, Worldline, Continental en Ello Mobile.