Het Mechels marketingbureau Luon lanceert voor A-bandenmerk Continental een nieuw activatieproject: de Black Chili Driving Experience. Hierin testen 12 teams hun rijvaardigheid in 12 supercars tijdens een driedaagse roadtrip doorheen Andalusië.
De campagne onleent haar naam aan de Black Chili Compound bandentechnologie die door Continental werd ontwikkeld. Dit jaar wil de bandenproducent de consument een tastbaar bewijs leveren van de capaciteiten van dit type Continental Ultra High Performance-banden tijdens een live marketing experience. Via online tests en fysieke circuitproeven kwalificeren 12 teams zich om het tegen elkaar op te nemen tijdens een live challenge in Andalusië. Daar testen de teams hun rijvaardigheid in een reeks supercars, waaronder de Jaguar F Convertible en de Corvette Stingray, uitgerust met Continental UHP-banden.
Luon en Continental ontwikkelden samen het volledige campagnetraject, van recrutering tot een speciale app die de teams aanstuurt tijdens hun Andalusisch avontuur.
De lancering van dit nieuwe Contintental-project wordt breed ondersteund door media. Hiermee wil het merk maximaal trafiek genereren naar de campagne- en recruteringssite. Daar kunnen kandidaten en sympathisanten het verloop van de campagne, de geselecteerde teams en de live-opdrachten dagelijks volgen. Luon ontwikkelde eerder al de Conti 4×4 campagne, die het merk jarenlang met succes voerde. Dit nieuwe initiatief wordt voor minstens drie jaar het belangrijkste communicatieplatform voor promotie van het merk Continental in de Belux.
Luon is gespecialiseerd in customer relationship marketing. Via slimme campagnes en programma’s bouwt het bureau dialogen, langdurige ervaringen en rendabele relaties tussen merken en hun doelgroep. Luon werkt onder meer voor Unilever, Sony, Educam, Tech Data, Midas, Continental, Eni, Worldline, Mondelez en Ello Mobile.