Het Mechels bedrijf Luon heeft in opdracht van Unilever Nederland een sensibiliserende longread gecreëerd over de gezondheidsaspecten van margarine. In De Wereld van Margarine brengt Luon een verhaal over vetten en vitamines, het recept van margarine en het belang van vetstof in een gezonde levensstijl.
“De keuze voor een online longread als campagnemedium biedt het specifieke voordeel dat Luon voor Becel een interactief verhaal tot leven kan brengen, waarbij tekst, animaties, foto’s en andere visuele elementen in elkaar overvloeien en de bezoeker uitnodigen tot lezen en blijven lezen”, aldus managing director en partner Serge Van de Zande. “De Wereld van Margarine richt zich zowel naar consumenten als naar influencers. Door hen op een aantrekkelijke en bevattelijke manier te informeren, streven we ernaar om een aantal van de misverstanden rond margarine weg te werken.”
Luon is gespecialiseerd in customer relationship marketing. Via campagnes en programma’s bouwt het bureau dialogen, langdurige ervaringen en rendabele relaties op tussen merken en hun doelgroep. Het bedrijf werkt onder meer voor Unilever, Sony, Educam, Tech Data, Midas, Eni, Worldline, Mondelez en Ello Mobile.