De restaurantketen engageert zich zo om kwaliteitsvolle en duurzame producten van lokale makelij op lange termijn te blijven gebruiken. De topmerken wisselen ook kennis en expertise uit om samen nog meer in te zetten op innovatie en duurzaamheid, en op die manier nog betere kwaliteit te leveren.
De samenwerking is bekrachtigd in een co-branding charter dat alle partijen ondertekenden als symbolisch startschot. Zo gaan Lunch Garden en deze tien leveranciers, samen goed voor elf sterke, lokale merken de uitdagende toekomst vol vertrouwen tegemoet:
- Delino (dressings)
- Devos & Lemmens (sauzen)
- Duvel (bieren)
- FrieslandCampina (zuivelproducten)
- Lotus Bakeries (koekjes en gebak)
- Maredsous/Bel Group (kazen)
- Multi-Fish (duurzame vis)
- Spadel (natuurlijk mineraal water)
- Viangro (vleesproducten)
- Belcampi (pasta)
De co-branding steunt op meerdere pilaren. Naast het versterken van mekaars imago, gaat ze ook gezamenlijke initiatieven opzetten, kennis en expertise rond thema’s als innovatie en duurzaamheid delen en daarbij ervaringen en suggesties uitwisselen.
“De identiteit van onze partners vertoont veel gelijkenissen zoals de verankering in de Belgische markt, zowel qua verkoop als tewerkstelling”, zegt Ann Biebuyck, CEO van Lunch Garden. “Deze uitgebreide samenwerking kwam dan ook organisch tot stand. De Belgische keuken bevat topproducten die over de hele wereld worden gesmaakt. Daarom vinden we het bij Lunch Garden ook vanzelfsprekend om, met gezonde trots, onze klanten hiermee te verwennen. Het was niet lang zoeken naar de juiste partners in elke categorie, maar het is een dynamisch gegeven waar we in de toekomst mogelijk nog andere spelers zullen aan toevoegen.”
Met het ondertekenen van het charter tonen alle partners zich bereid om ook in de toekomst te blijven investeren in duurzaamheid en innovatie, en mekaar te inspireren om nog net dat stapje verder te gaan voor de Belgische consumenten.