“Als kleinschalig Belgisch merk ervaren we steeds meer druk van grote merken en buitenlandse webshops die soortgelijke producten op de markt brengen tegen prijzen waar wij als ambachtelijk merk moeilijk tegenop kunnen”, zegt Lies Slaets, oprichter van Liezelijn. “Consumenten worden vaak aangetrokken door lagere prijzen, maar staan niet altijd stil bij de verborgen kosten van massaproductie, voor mens en milieu.”
Sinds 2019 is Liezelijn het hoofdberoep van Lies, die als mama van vier kinderen dagelijks de uitdaging aangaat om als kleine zelfstandige te overleven. “Het kan soms zwaar zijn om het hoofd boven water te houden in een markt vol goedkope alternatieven, maar Liezelijn is wel het liefste wat ik doe.”
Lees ook: Liezelijn verhuist productie verjaardagskroon naar maatwerkbedrijf
Waar buitenlandse alternatieven vooral inzetten op bulkproductie en standaardisatie, blijft Liezelijn vasthouden aan lokale, handgemaakte productie. Het bedrijf werkt sinds 2021 samen met De Kemphaan in Hamme, dat ook werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Internationaal
Liezelijn produceert meegroei-verjaardagskronen en vlaggenlijnen die gepersonaliseerd kunnen worden en ontworpen zijn om jarenlang mee te gaan. De unieke feestartikelen worden ook gesmaakt in het buitenland en worden verkocht in Nederland, Duitsland en zelfs Cyprus. Naast de huidige collectie kondigt de onderneming binnenkort een nieuw herbruikbaar product aan, perfect voor de feestdagen.