“Na vele jaren actief te zijn geweest in de automobielsector, begon het bij mij weer te kriebelen om iets soortgelijks te doen. Zo ontstond het idee voor de taxidienst“, vertelt Guy, die eerder een eigen garage en depannagebedrijf in Lier runde.
“Met 25 jaar ervaring als zelfstandige en een verleden in de bakkerijsector, wilden we na een aantal veranderingen in ons leven graag weer iets zelfstandigs doen. Dat bracht ons bij Taxi Symforosa”, voegt Karen toe. Karen werkt ondertussen nog fulltime als winkelbediende in Mechelen en combineert dat met de taxi’s.
Lier
De naam van het bedrijf, zo legt Karen uit, is een eerbetoon aan de stad Lier, zij het op een subtiele manier. “Symforosa was een begijntje uit het boek ‘Pallieter’ van Felix Timmermans”, legt ze uit.
“We wilden een naam die mensen doet nadenken voordat ze het bellen, maar toch blijft hangen in het geheugen en na even brainstormen kwamen we al snel uit bij Symforosa”, voegt Guy toe. Als trotse Lierenaars is het voor hen belangrijk om een connectie met Lier te hebben. “Daarom prijkt ook de skyline van Lier op onze voertuigen.”
Milieuvriendelijk
Taxi Symforosa staat bekend om zijn inzet voor milieuvriendelijkheid en comfort. Het bedrijf heeft geïnvesteerd in een volledig elektrisch voertuig, de Skoda Enyaq, dat wordt aangevuld met een Volkswagen Transporter T6 Kombi voor groepsvervoer. “Onze keuze voor een elektrische voertuig is een grote stap voorwaarts in termen van ecologie en milieubewustzijn. In Lier zijn wij de enige taxidienst die dit aanbiedt”, merkt Guy op.
De focus op klanttevredenheid blijkt uit de details die Taxi Symforosa biedt, zoals het voorzien van water, kranten en tijdschriften in de voertuigen. “Het is ook mogelijk om je gsm of laptop op te laden, zo kunnen zakenmensen onderweg nog werken in de auto”, vertellen ze. “Maar je kan je evengoed ontspannen. Daarom hebben we ook steeds kranten ter beschikking. Ook Gazet van Antwerpen kan je in onze taxi vinden”, lacht Guy.
Reservatie
Daarnaast is het bedrijf 24/7 bereikbaar, zowel telefonisch als via hun website, waar klanten offertes kunnen aanvragen en ritten kunnen plannen. “Via de website komen klanten meteen bij een contactformulier terecht, daar kunnen ze een offerte aanvragen”, legt Karen uit. “Wij zijn natuurlijk ook steeds telefonisch bereikbaar. Wil je binnen de 24 uur reserveren? Dan raden we aan van te bellen.”
“We willen dat onze klanten zich comfortabel voelen en genieten van hun reis met ons”, zegt Karen. “Daarom zorgen we ervoor dat onze diensten niet alleen efficiënt zijn, maar ook aangenaam en persoonlijk.” Taxi Symforosa focust op vervoer binnen de Benelux. Zowel regulier vervoer als luchthavenvervoer behoren tot de mogelijkheden. Maar ook wanneer je een panne hebt met je auto kan je op hen rekenen.
Tijd
Ook Karen en Guy namen vroeger regelmatig een taxi, maar ze merkten op dat de wachttijden soms hoog konden oplopen. “Het is belangrijk dat mensen op ons kunnen vertrouwen om op tijd te zijn. Daarom communiceren we altijd duidelijk over de geschatte aankomsttijd”, legt Guy uit.