MECHELEN – Strategisch communicatiebureau Le Loft Epicurien en mediagroep Puredeluxe breiden uit en verhuizen hun kantoor van Mechelen naar Leuven. Daar sluiten ze zich aan bij de creatieve hub De Hoorn.
De twee bedrijven staan onder leiding van Wim De Schutter die in het verleden reeds de functie bekleedde van Marketing Director bij onder meer Nespresso en Red Bull. Het verhaal van Le Loft Epicurien, gekend als communicatiebureau dat premium en luxe merken helpt bij het bepalen van hun marketingstrategie en executie, begon twee jaar geleden in Mechelen. Daar werden de eerste stappen gezet in het kantoor van 25th group opgericht door een bevriende ondernemer.
De corona crisis heeft oprichter Wim De Schutter echter aan het denken gezet. Enerzijds zocht hij een werkplek dichter bij de persoonlijke thuisomgeving om minder te maken te hebben met woon-werkverkeer. Anderzijds zocht hij naar de creativiteit dat een dynamische community zou teweeg brengen. Die dynamische community vond hij in de Hoorn (gedeelde werkplek met o.a Boondoggle en Bonka Circus) in Leuven.
De Hoorn is bovendien de voormalige brouwerij van Stella-Artois, waar Wim De Schutter zijn carrière startte bij AB Inbev. “Dat voelt aan als thuiskomen”, zegt Wim. “Thuis is waar mijn Stella gebrouwen werd!” Tegelijkertijd breiden de bedrijven uit met de aanwerving van nieuw talent. Hiermee wil Le Loft Epicurien hun klanten extra ondersteunen. Bovendien wordt er gewerkt om het mediaproduct Puredeluxe op de markt te zetten met daarbij een nieuwe platform dat weldra het levenslicht ziet. Ondanks de huidige Corona crisis ziet Wim De Schutter groeikansen zowel in binnen- als buitenland.