“Voor mij is zo’n webshop niet helemaal nieuw want ik ben in het verleden al bezig geweest met tweedehandsgeboortelijsten”, begint Nathalie. “Zelf verkocht ik ook de kledij van mijn kinderen via facebook en vinted. Ook sommigen van mijn vrienden deden dat, maar ik hoorde anderen ook zeggen dat ze hun tijd daar niet instaken en ze liever wegsmeten. Dat vond ik wel zonde en ik zei dat ik ze dan wel zou verkopen. Zo is dan het idee gerijpt van het webplatform. De naam Linoh is trouwens een samentrekking van de namen van mijn kinderen Lize en Noah”
Het concept is simpel. “De mensen brengen de kledij bij mij binnen en ik maak er dan foto’s van, ik maak lijsten met wat de mensen binnen gebracht hebben en ik noteer alle gegevens van de kledij. Daar kruipt natuurlijk wel wat tijd in. Dan zet ik alles op de website zodat ze verkocht kunnen worden. Elk kwartaal maak ik dan een lijst op van de verkochte goederen en krijgen de mensen die de kledij gegeven hebben, veertig procent van de winst.Ik verkoop op de webshop kinderkledij vanaf maat 86 en ook vrouwenkledij. ”
Organisaties zoeken
Nathalie wil in de toekomst nog meer gaan doen. “Ik heb nog een job, maar ik vind dit gewoon heel leuk. Ik zou in de toekomst ook graag eens een pop up organiseren en misschien ga ik via het platform ook lokaal gemaakte en duurzame kledij verkopen. Maar ik ben vooral op zoek naar organisaties aan wie ik de kledij kan schenken die een jaar op de webshop staan. Want na een jaar haal ik de kledij van de webshop en het zou dan zonde zijn om dat weg te gooien.”