Kellog small

Kellogg beloont personeelsleden na succesvol jaar

MECHELEN - Kellogg Benelux kijkt terug op een bijzonder succesvol jaar ondanks de omstandigheden. Sterke bedrijfsresultaten voor de eerste drie kwartalen en bovenal, geen banenverlies. Voor een aantal van zijn productieactiviteiten heeft Kellogg zelfs meer mensen in dienst genomen. Om dit bemoedigende einde van het jaar te vieren en om haar mensen in deze moeilijke tijden te belonen, heeft het bedrijf besloten hen een bonus toe te kennen.

Zo krijgen bijna 6.000 werknemers in heel Europa volgend jaar een extra vrije dag, en worden alle kantoren op vrijdag 19 maart gesloten, terwijl 3500 eerstelijnswerkers in de fabrieken een speciale eenmalige bonus krijgen. Om ervoor te zorgen dat de teams in 2021 uitgerust en ontspannen zijn, geeft het bedrijf alle productiemedewerkers in de fabrieken in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, België en Polen bovendien een extra dag vrij.

In een eerdere reactie op de situatie had Kellogg Europe al een thuiswerkregeling ingesteld voor alle kantoorwerknemers, en bood het bedrijf financiële ondersteuning voor mensen om nieuwe thuiswerkapparatuur te kopen of om, indien nodig, tijd vrijaf te nemen of in quarantaine te gaan. Tegelijk werd de productie opgevoerd en werden er meer tijdelijke fabrieksarbeiders ingehuurd om aan de extra vraag tijdens de lockdown te voldoen, een gevolg van het feit dat meer mensen thuis ontbijten.

“De veiligheid van onze mensen is onze topprioriteit, en we hebben het geluk dat we veel werknemers tijdens de pandemie op afstand hebben kunnen laten werken. Ook voor onze productiemedewerkers zijn extra maatregelen genomen om alles veilig te houden, zodat de werkzaamheden net zo soepel verlopen als vóór de crisis. Onze collega’s in de frontlinie gingen zelfs verder dan dat: elke maand produceerden we in heel Europa een miljoen kilo extra voedsel, waarvan we een deel aan mensen in nood in onze gemeenschappen schonken. Na het overwinnen van enkele eerste uitdagingen, zijn we nu goed geplaatst om deze successen met al onze mensen te delen”, zegt Luc Houben, General Manager bij Kellogg Benelux.