Voor de huidige editie onderzocht Sia 135 banken uit 17 landen wereldwijd. Daardoor geeft het onderzoek een uitstekend beeld van de huidige mobile-bankingmarkt en de trends die zich aftekenen. De conclusie van Sia over KBC Mobile is alvast duidelijk: “KBC Mobile is een perfecte en efficiënte bankapp voor de dagelijkse behoeften, en een van de meest innovatieve met enkele interessante extra’s. De app verrast de klanten met de brede waaier aan functionaliteiten en de virtuele assistentie door Kate.”
Het Sia-rapport is niet het enige dat KBC als de referentie inzake digitaliteit beschouwt. Zo zette Deloitte in een recent rapport Kate bovenaan in een analyse van digitale assistenten, en riep het magazine TechPulse vorige week Kate uit tot Best Customer Case 2021.
Johan Thijs, CEO KBC Groep, ziet deze topranking als een bekroning van het harde werk van de voorbije jaren. “Deze wereldwijde toppositie van KBC Mobile in de Sia-ranking is een duidelijke erkenning van 10 jaar innoveren, ontwikkelen en vooral luisteren naar onze klanten door al onze medewerkers. De Digital First-aanpak die we een jaar geleden naar voren schoven als kern van onze strategie, werpt hier duidelijk zijn vruchten af en toont de innovatiekracht waarop we als groep kunnen bouwen.”
De eindscore die Sia Partners aan een mobile banking app toekent, is het resultaat van de deelscores op het vlak van geboden functionaliteiten in de app, de gebruikerservaring en de scores in de app-stores. Het onderzoek meet in totaal meer dan 85 verschillende criteria in 13 categorieën.
Een paar recente gebruikscijfers van KBC Mobile
- 1,6 miljoen Belgische klanten maken actief gebruik van KBC Mobile.
- Eind augustus 2021 telde KBC bijna 640.000 unieke gebruikers van 3rd-partydiensten in KBC Mobile, een verdrievoudiging t.o.v. gans 2019.
- De voorbije 8 maanden registreerde KBC 4 miljoen klantenconversaties met Kate.