Drie tot vijf spelers kunnen gratis, elk vanuit hun eigen kot, een spannende ontvoering oplossen aan de hand van hints, foto’s en filmpjes op een digitale kaart van Mechelen. De escape room kwam er omdat JCI op een leuke covid-proof manier de stad Mechelen en enkele van zijn ondernemingen in de kijker wilde zetten.
De deelnemende bedrijven zijn Martins Patershof, Centpourcent, KV Mechelen, Het Anker, Cafe Gourmand en het boek De Maneblussers. Deze ondernemingen schenken bovendien mooie prijzen voor de snelste deelnemers. De wedstrijd loopt tot 15 maart. Het digitale avontuur duurt ongeveer 60 tot 75 minuten en kan op gelijk welk moment gratis gespeeld worden via de website www.digitalescapemechelen.be
JCI wil zich hiermee inzetten om een positieve invloed te hebben op de samenleving. Het is niet de eerste keer dat ze de coronamaatregelen draaglijker maken voor de Mechelaars. In de eerste lockdown organiseerden ze nog “Dineer in uw kot” waarbij de deelnemers tijdens een webinar van Wim Ballieu konden genieten van een driegangenmenu.