Clem Vercammen is al sinds mensenheugnis een begrip in Heist-op-den-Berg en ver daarbuiten. De familiezaak bestaat ruim 90 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot een gerenommeerde juwelier in België.
De geschiedenis van de familiezaak gaat terug tot in 1933, toen Jules Vercammen een kleinschalige winkel in de Bergstraat 151 opende. Zoon Clem bouwde die verder uit tot een toonaangevende speler met een rijke traditie op het vlak van Zwitserse horloges en Italiaanse juwelen. De derde generatie met kinderen Ilse, Kristien en Gert Vercammen staat nu al 21 jaar aan het roer.
Ook zij hebben hun stempel gedrukt. Onder hun impuls werd de afgelopen jaren sterk geïnvesteerd in nieuwe merken en meer klantenbeleving. “We willen van een bezoek aan onze zaak meer dan ooit een totaalervaring maken”, vertellen de drie.
Na een grondige verbouwing in 2014 werd de eerste stap gezet naar die totaalbeleving. Tien jaar later zette de zaak de kroon op het werk. “De winkel is met 90 vierkante meter uitgebreid en is nu 280 vierkante meter groot. Ons orgelpunt is een shop-in-shop van Breitling en Omega, die in nauwe samenwerking met de Zwitserse topmerken werd gerealiseerd. Daarnaast kregen ook andere Zwitserse grootheden als TAG Heuer en Longines nieuwe corners. Het Italiaanse juwelenmerk Fope en het Belgische Bigli zullen ook een corner bouwen in onze zaak”, klinkt het.
“Het is heel fijn om zo veel vertrouwen te krijgen van dergelijke topmerken”, zegt Gert Vercammen. “Elke fabrikant en zelfs elk individueel product heeft een uniek karakter en verhaal. Met de shop-in-shop en specifiek ingerichte corners kunnen we die eigenheid nu nog beter in de verf zetten. Bezoekers worden echt helemaal ondergedompeld in de exclusieve wereld van deze horloges en juwelen.”
Eigen bar
Achteraan de zaak is nu ook een bar gevestigd, waar je als klant iets kleins kan eten en drinken in een ontspannen sfeer. “Waarom we die aankleding zo belangrijk vinden? Onze zaak ligt centraal in de driehoek Antwerpen-Hasselt-Brussel. We ontvangen zeker ook klanten die van verder komen.”
“Voor hen is het natuurlijk leuk dat je hier ook een hapje kan krijgen en iets kan drinken. Een bezoek aan een winkel is dan meer dan gewoon een uurtje shoppen. De aankoop van een uurwerk of een mooi juweel is voor veel mensen speciaal. Hier komen winkelen moet voelen als er echt een middagje op uit trekken”, besluiten de zaakvoerders.
De feestweek is gepland van 10 tot en met 15 juni. Wie dan langskomt wordt getrakteerd op van een hapje en een drankje en maakt kans op het winnen van een prijs.