Bob Elsen, CEO van Joker, is één van de initiatiefnemers van het nieuwe online reisplatform TravelXenarjo, bedoeld voor de generatie die rond de vijftig jaar is. Hij nam het initiatief samen met Johan Smeuninx, directeur Davidsfonds Cultuurreizen, Johan Swinnen, algemeen directeur Intersoc, Benny Lorent, branch manager Omnia Travel en Geert Hoorens, regiomanager Kust en Westtour. Nathalie Bexx, CEO Xenarjo cvba en Trendhuis, hoort eveneens bij de initiatiefnemers.
TravelXenarjo wil de generatie die eindelijk tijd en geld heeft om meer te reizen een breed gamma topreizen en inspiratie bieden. Het concept wordt vrijdag voorgesteld in het ViaVia Reiscafé van Joker in Mechelen.
Om een zo breed mogelijk en divers reisaanbod te bieden aan de groeiende groep reizende vijftigers besloten drie grote spelers uit de Vlaamse reissector de handen in elkaar te slaan en een gezamenlijk reisplatform uit te bouwen. Dat deden ze binnen de coöperatieve onderneming Xenarjo. Ook Omnia Travel en Westtoer sloten zich bij dit project aan. Het reisaanbod van de vijf partners is complementair. De gemeenschappelijke deler is dat ze allemaal via een kwaliteitsvolle organisatie een unieke ervaring bieden aan gelijkgestemde generatiegenoten.
TravelXenarjo zal bovendien de TravelCheque uitgeven, een cadeaucheque waarmee een reis uit het gemeenschappelijke aanbod geboekt kan worden.