Joël Stockmans versterkt Flexpoint België

Joël Stockmans en Eric Martens van FlexpointJoël Stockmans, huidig directeur bij UNIZO nationaal en voormalig directeur van UNIZO Limburg, maakt op 1 februari de overstap naar Flexpoint België. Flexpoint is een internationale HR dienstverlener, actief in België en Nederland. Dagelijks zijn meer dan 4.000 uitzendkrachten en huishoudhulpen via Flexpoint aan de slag bij hun opdrachtgevers. Het bedrijf heeft diverse vestigingen in België. In de regio Mechelen is er een Flexpoint-vestiging in Zemst.

Om haar positie op de markt verder te versterken en het hoofd te bieden aan de grote uitdagingen waarmee de sector wordt geconfronteerd, heeft Flexpoint beslist om extra kennis en expertise in huis te halen. Het doel is dat, na een inwerkperiode van één jaar, Joël de algemene leiding van de huidige mede-eigenaar Eric Martens overneemt zodat Eric meer ruimte krijgt om zich te ontfermen over de strategische uitbouw van dit groeibedrijf in België en Nederland.

Joël Stockmans: “Ik ben UNIZO zeer dankbaar voor al de kansen die ik gekregen heb, zowel in Limburg als in Brussel. Doordrongen van het ondernemerschap heb ik er altijd van gedroomd om ooit tussen de lijnen te staan en aan den lijve te ondervinden wat het ondernemerschap inhoudt. Als de waarden van het bedrijf dan nog overeenkomen met datgene wat je zelf belangrijk vindt, mag je niet twijfelen. De zogenaamde klik is er dan ook. Bovendien geloof ik sterk in de toekomst van de sector door de toenemende flexibilisering van de arbeidsmarkt, zeker in een open economie zoals we die in België kennen. Ik ben er van overtuigd dat er een belangrijke rol is weggelegd voor bedrijven als Flexpoint. Ook al zal die rol veranderen, maar dat is nu net de uitdaging waar ik graag aan mee werk.”

Om haar risico’s te spreiden, heeft Flexpoint er bewust voor gekozen om ook actief te zijn in de KMO-markt. 6 op de tien KMO’s ondervindt moeilijkheden om vacatures in te vullen. Eric Martens is dan ook ambitieus: “Met de komst van Joël rekenen we er op dat hij met zijn KMO-expertise en netwerk onze organisatie nog verder op de kaart kan zetten. Joël vult aan: “Nog al te vaak ervaar ik negatieve vooroordelen bij onze KMO’s als het gaat over interims, terwijl er ook heel wat goede voorbeelden zijn. Belangrijk is dat we het vertrouwen kunnen winnen bij deze ondernemers en daarvoor is meer nodig dan enkel uitzendkrachten voorstellen. Vaak worstelen zij ook met andere vraagstukken op HR-vlak en dan is het aan ons om hen daarin bij te staan.”

Flexpoint België kent met een geconsolideerde omzet van om en bij de 66 miljoen euro en een personeelsaantal van 95 medewerkers een groei van 20%.