MECHELEN – Peloton de Paris fiets op een stevige versnelling. De Mechelse conceptzaak brengt een derde collectie wielerkleding uit en ziet de interesse vanuit Azië flink toenemen. Nu ook het wielerseizoen van start is gegaan, zal ook de fietswinkel en koffiebar in de Hoogstraat op volle toeren draaien.
Ongeveer een jaar geleden lanceerde Peloton de Paris een eerste collectie wielerkledij en casual kledij geïnspireerd op de fietswereld. Intussen hangt het eerste deel van derde collectie al in de rekken. Het tweede deel volgt binnen enkele maanden. “Er zitten verschillende thema’s in verwerkt, zoals de klassieke marinestrepen met speelse accenten en een Sydney collectie, gebaseerd op het bekende opera house”, zeggen zaakvoerders Wendy Janssens en Vincent van Parys.
Opvallend is dat de kledinglijn niet alleen in Europa, maar ook in Azië sterk aanslaat. “Onze kledij wordt verkocht tot in Taiwan, Singapore en Indonesië. De Japanse markt alleen is zelfs goed voor 20 procent van onze omzet. Zij kiezen vooral voor de zomerse designs en felle kleuren. Iets wat in Europa minder verkocht wordt.”
Beleving centraal
Met de kledingshop zijn het drukke tijden voor Peloton de Paris, maar ook de initiële focus op het herstellen van fietsen en het houden van een koffiebar blijft overeind. Daar belooft het evenmin rustiger te worden.
“Het wielerseizoen is nu officieel uit zijn startblokken geschoten. Dat betekent dat het hier in het weekend gezellig vol zal zitten. Wielertoeristen lassen hier hun pauze in en kijken terwijl naar de wedstrijd op televisie. Dat is ook de rode draad in heel ons verhaal: de beleving naar boven drijven.”