MECHELEN – Mechelen heeft er een nieuw en gespecialiseerd communicatiebureau bij. Le Loft Epicurien mikt op klanten in de premium en luxesector.
Bezieler en algemeen manager van Le Loft Epicurien is Wim De Schutter. Hij deed tonnen ervaring op als marketing directeur bij Nespresso Belux en Red Bull, en richtte begin 2018 het bureau op. “Intussen ben ik 100% eigenaar van dit communicatiebureau en van het contentplatform Puredeluxe.eu, waaruit Le Loft Epicurien is gegroeid”, aldus Wim De Schutter.
Het communicatiebureau mikt op klanten met naam. “Om dit te illustreren met een eenvoudig fictief voorbeeld: we kunnen starten bij de frituur van Sergio Herman die accessible premium is, maar kunnen verdergaan tot de top van de piramide, in dit geval het sterrenrestaurant van Sergio. We werken voor verschillende merken en industrieën in de premium en luxewereld.”
Prestigieuze titels
Eén van de gerenommeerde klanten van Le Loft Epicurien is de kersverse Sommelier van het Jaar Yanick Dehandtschutter van restaurant Sir Kwinten in Lennik. Een paar weken geleden haalde een andere klant van Le Loft Epicurien, Recor Home, een prestigieuze titel binnen toen Frederik Delbart werd uitgeroepen tot Belgische Designer van het jaar.
Hier en daar wordt Wim De Schutter daarom al een kingmaker genoemd. Daar wil De Schutter echter niet van horen.
“Kingmaker is echt een veel te beladen term. Le Loft Epicurien is een strategisch communicatiebureau. We helpen onze klanten met de juiste communicatiestrategie, positionering en activatie van hun merk. Uiteraard strekt het ons tot eer dat twee van onze klanten prestigieuze titels opstreken. Maar dat is 100 procent de verdienste van de personen zelf. Het zijn zij die elke dag opnieuw het beste uit zichzelf halen en dat vertalen naar hun producten. Onze taak bestaat erin het unieke van deze verhalen te accentueren en naar voor te brengen. We zijn maar wat trots dat we voor deze twee toppers mogen werken.”