Met InviteDesk verhogen bedrijven hun return on investment (ROI) van eventmarketing door ervoor te zorgen dat de juiste gasten aanwezig zijn op hun evenementen. Ze gebruiken het platform voor communicatie naar hun klanten, en om verkoop- en marketingteams efficiënter te laten samenwerken en hen real-time data ter beschikking te stellen.
Invitedesk werd opgericht in 2018 door Mark Van der kinderen, Jan Heiremans en Matthias Goossens die een uitgebreide marketing- en saleservaring hebben opgebouwd, onder andere bij StepStone, Adecco en Unilever. Ze stelden vast dat bij veel bedrijven evenementen een belangrijke marketingtool zijn, maar dat deze vaak worstelden om er een duidelijk rendement uit te halen. “Enerzijds zagen we dat bedrijven vaak hun event niet vol kregen, te maken hadden met vele no-shows (mensen die niet komen opdagen) of niet de juiste gasten hadden. Anderzijds zit er veel werk in van de verkoop- en marketingploeg om het hele communicatieproces vlot te laten verlopen”, vertelt medeoprichter Jan Heiremans.
“Door de Coronacrisis is er een shift gemaakt naar digitale events. Reeds snel hebben we ons platform aangepast zodat ook webinars of hybride events via InviteDesk georganiseerd kunnen worden. Bovendien ontwikkelden we onze eigen unieke webinartechnologie die ervoor zorgt dat je business events meer beleving en betrokkenheid bieden dan traditionele webinartools“, legt Matthias Goossens uit. ”Maar we zien toch dat zodra het kan, bedrijven opnieuw volop in-persoon events organiseren. De toekomst is dus duidelijk een mix van type events. Gelukkig kunnen onze klanten al hun events op één platform beheren bij ons: online, in-persoon én hybride.”
“Al vanaf onze eerste contacten in het buitenland bleek dat we met onze oplossing een probleem aankaarten dat zich niet beperkt tot België alleen”, zegt mede-oprichter Mark Van der kinderen. “Intussen hebben we twee ervaren entrepreneurs die InviteDesk in Zweden hebben opgestart en waar we al tractie hebben. Daarnaast hebben we klanten in o.a. Nederland, Spanje het Verenigd Koninkrijk en zelfs de VS.”
Ondanks de impact van corona op de eventsector kan InviteDesk een dubbelcijferige groei voorleggen. De groei is volgens het bedrijf het resultaat van een zeer hoge klantentrouw, verdere productontwikkeling en internationalisering.
“Met de kapitaalsverhoging willen we onze groei versnellen en verder inzetten op productontwikkeling, marketing en internationalisering. Voor de kapitaalsverhoging hebben enerzijds de bestaande aandeelhouders bijgedragen en anderzijds hebben we ook nieuwe investeerders aangetrokken uit het buitenland.”