og-image

Innovatie is thema van tweede TEDx Mechelen

MECHELEN – Zes sprekers die elk 18 minuten de tijd krijgen om hun visie, een nieuw idee of een uitvinding te delen met het publiek, dat is het eenvoudige concept van de TED-talks. De eerste Mechelse TEDx was vorig jaar een succes, en daarom is er op 8 februari een tweede Mechelse editie.

Vorig jaar was TEDx in Mechelen in een mum van tijd uitverkocht. “Daarom kozen we dit jaar voor een grotere locatie. In de Stadsschouwburg kunnen 400 mensen komen luisteren naar de inspirerende talks van onze zes sprekers”, zegt Chris Beuckeleers, één van de zes organisatoren van TEDx-Mechelen.

Dit jaar is het thema innovatie. “Onze sprekers gunnen het publiek een blik op de innovaties binnen hun vakgebied. Onze missie is pas geslaagd als we bij elke deelnemer minstens een paar keer de mond hebben zien openvallen.”

Sprekers

Dit zijn de zes sprekers op TEDx in Mechelen:

Communicatiespecialist Frederik Imbo heeft meer dan 15 jaar ervaring in het begeleiden van mensen op het vlak van geweldloze communicatie. De titel van zijn talk: Hoe neem ik iets niet persoonlijk?

Professor Mark Pecqueur is docent autotechnologie aan de Thomas More Hogeschool en heeft een uitgesproken mening over mobiliteit. Hij volgt de evoluties in de autowereld op de voet en in zijn eigen bevlogen stijl deelt hij zijn toekomstvisie graag met anderen.

De Nederlandse professor Thomas Maal komt vertellen over het gebruik van 3D in de aangezichtschirurgie.

Jurgen Ingels zit in de raad van bestuur van verschillende innovatieve bedrijven en houdt dagelijks de vinger aan de pols van de technologische evolutie.

Steven Maes is de eigenaar van de bekende Mechelse opnamestudio Motormusic. Zijn opname van Debussy’s La Mer met het Brussels Philharmonic werd gekozen als ‘the best classical reference of all time’ door een toonaangevend magazine voor klassieke muziek.

Peter Van Riet is wellicht het meest bekend als internationaal designer en co-auteur van het boek Create Meaningful Stuff. Momenteel is hij op zoek naar waardevolle, alternatieve producten en eerlijke marketing met aandacht voor duurzaamheid.