Campagne online

Inno lanceert online marketplace

MECHELEN - Met inno.be lanceert INNO een marketplace. Die moet het digitaal verlengstuk worden van de bekende department stores, in samenwerking met heel wat bestaande en nieuwe partners. Daarnaast volgt ook nog een volledige rebranding van het merk, inclusief geleidelijke herinrichting van de 16 winkels.

Doel is opnieuw dichter aan te sluiten bij het Belgische publiek, dat het merk al sinds 1897 in zijn hart draagt. Het heruitgevonden INNO wil terug met beide voeten in het Belgische retaillandschap staan.

Met de marketplace inno.be wil INNO voortaan een hoofdrol spelen op de Belgische online retailmarkt. De grootwarenhuisketen beschouwt het digitale shoppingplatform als de 17de INNO-winkel, een naadloze aanvulling op de fysieke winkels in 16 Belgische centrumsteden, waaronder Mechelen.
Op 6 mei opent de marketplace inno.be officieel de digitale deuren. Honderden merken stappen mee aan boord en in elke productcategorie – mode, lingerie, juwelen, handtassen, reiskoffers en wonen – is er een uitgebreid gamma. Een deel van de merken ligt niet in de 16 fysieke INNO-winkels. Het onlineplatform fungeert dus als een uitbreiding op de bestaande winkels.

Voor de rebranding keert men terug naar de naam INNO. De op Belgische leest geschoeide rebranding speelt voluit in op de Belgische context en de wensen van de Belgische shoppers. Alle 16 INNO-winkels krijgen een nieuwe, trendy look. In de komende jaren ondergaan alle winkels deze metamorfose.

“Zoals vorig jaar aangekondigd, heeft INNO een nieuwe strategie ontwikkeld om dé Belgische omnichannel retailer te worden voor nationale en internationale klanten. De lokale behoeften méér dan beantwoorden is een van onze belangrijkste doelstellingen. Met 21 projecten, verspreid over alle domeinen van de onderneming, zetten we vastberaden strategische stappen om de Belgische warenhuisketen van de toekomst te worden. Deze verregaande veranderingen zorgen ervoor dat INNO versterkt uit de coronacrisis komt”, besluit Armin Devender, de CEO van INNO.