overname

Human Interface Group maakt voortaan deel uit van PwC

MECHELEN – Het Mechelse Human Interface Group bundelt zijn krachten met PwC. PwC neemt 100% van de aandelen van Human Interface Group over en versterkt hiermee zijn expertise op het gebied van gebruikerservaringen bij digitale producten en diensten.

PwC wil de know-how van Human Interface Group  inzetten in zijn Experience Centre in Brussel, in combinatie met zijn standaard bedrijfs- en technologie-consultancy. PwC heeft een wereldwijd netwerk van Experience Centres opgebouwd, dynamische omgevingen waarin klanten zich een voorstelling kunnen maken van hun toekomstige gebruikerservaring.

Floris Ampe, Digital Services & Innovation Leader bij PwC België: “We hebben met verschillende bureaus samengewerkt, maar bij Human Interface Group hebben we mensen gevonden die niet alleen werkten aan de esthetiek van een mobiele oplossing of de technische gebruikerservaring van een dienst. Ze zijn echte business consultants die samen met hun klanten een compleet beeld van de eindklant opbouwen. Van onze klanten horen we dat het voor hen logischer is om dit samen te doen, en daarom hebben we besloten dat we voor onze klanten onze krachten volledig moesten bundelen.”

Kris Vanstappen, ceo van Human Interface Group: “We zijn bijzonder verheugd over de samenwerking met PwC.We delen dezelfde waarden en zijn van mening dat we voor succes heel dicht bij onze klanten en medewerkers moeten staan. We zien ook hoe goed we bij elkaar passen. In de afgelopen kwarteeuw van snelle technologische veranderingen hebben we in een groot aantal sectoren eindgebruikerservaringen geboden voor alle soorten systemen. Nu hebben we de mogelijkheid om ons toonaangevende UX-team te integreren in de multidisciplinaire BXT-strategie van PwC.”

“Als onderdeel van PwC kunnen we onze klanten en medewerkers tal van mogelijkheden en toegang tot kennis en diensten bieden die anders onmogelijk waren geweest. We kijken er echt naar uit om onze gezamenlijke teams in te zetten voor onze klanten, zodat zij hún medewerkers en klanten unieke en interessante ervaringen kunnen bieden.”