SCHELLE – In San Marco Village in Schelle werden maandagavond de Hospitality Awards uitgereikt. De winnende middenstanders en ondernemers mogen zich een jaar lang de klantvriendelijkste horeca- of retailzaak van België noemen in hun categorie. In de regio Mechelen-Lier vielen Midzeelhoeve, Brasserie Leysen en Gym Tonic Sport- en Gezondheidscentrum in de prijzen.
Midzeelhoeve uit Sint-Katelijne-Waver is een vaste waarde bij de winnaars van de Hospitality Awards. Vijf keer kregen ze de titel van meest kindvriendelijke horecazaak van België, maar dit jaar beslisten uitbaters Christine en Mario niet langer deel te nemen in deze categorie. Christine De Backer: “We kregen de indruk dat deze titel vaak misbegrepen werd. Sommige klanten vroegen zich af waar onze speeltuin was, want we waren toch de meest kindvriendelijke zaak? Ons idee van kindvriendelijk is: kinderen moeten leren op restaurant te gaan en dat kan je niet leren aan de keukentafel. We weten dat vele horecazaken niet graag kinderen zien komen. Wij wel, want dit zijn de klanten van de toekomst. Kindjes moeten dus bij ons niet stil blijven zitten. Ze mogen al eens rondlopen en er is een speelhoekje waar ze zich even kunnen bezighouden terwijl mama en papa nog een koffie drinken of even nagenieten.”
Midzeelhoeve viel toch nog in de prijzen: de zaak werd tweede in de categorie klantvriendelijkste koffiehuis, theehuis, eetcafé of ijssalon. Hun titel van Belgische horeca-ambassadeurs droegen Mario en Christine over aan de uitbaters van Velotel in Brugge.
Beste personeelsteam
Nog twee regiobedrijven veroverden een Horeca award. Brasserie Leysen (Anker Catering NV) uit Bonheiden eindigde tweede in de categorie brasseries, tavernes en eethuizen, en het Gym Tonic Sport- en Gezondheidscentrum uit Reet kreeg de All-Over Award voor het beste personeelsteam in de horeca. Gym Tonic kreeg ook nog de Retail Award voor de meest klantvriendelijke zaak in de categorie wellnesscentra, schoonheidssalons en haarkappers.