Het Antwerpse contactcenter, de Harvest Group neemt de afdeling customer care over van het Nederlandse Unamic/HCN. Ook de Mechelse vestiging gaat mee. Door het verlies van een grote klant, ENI was Unamic/HCN in moeilijkheden gekomen. De Harvest Group is zelf nog maar een goed jaar operationeel maar heeft zich ondertussen al sterk kunnen positioneren op de markt.
De markt voor contactcenters is in volle beweging. Overnames, sluitingen en joint ventures zijn niet uit de lucht. Begin 2014 zette Eric Ignoul, een ancien uit de sector zijn eigen bedrijf Harvest Group op. Het initiatief groeide snel uit tot een onderneming met vandaag al 140 werknemers. De Harvest Group maakt gebruik van moderne technologische middelen en werkt oa. vanuit de cloud. De werknemers krijgen tevens de gelegenheid om van thuis uit te werken. Het bedrijf stelt 24 u op 24 bereikbaar te zijn. “Wij kunnen op die manier kwaliteit en flexibiliteit garanderen”, stelt Ignoul.
Zelf heeft de Harvest Group ondertussen ook een eigen vestiging in het Marokkaanse Fez. Van daaruit worden ook franstalige klanten bediend.
Unamic/HCN werkte tot nog toe vanuit Leuven, Mechelen en Vilvoorde. De 200 personeelsleden van het bedrijf worden mee overgenomen door de Antwerpse onderneming. Het gaat om 165 mensen in Leuven, 35 in Vilvoorde en 10 in Mechelen. De lopende contracten van Unamic/HCN zitten mee in de deal.