Vanaf 15 mei maakt pop-up reclamebureau Goudhaan het Mechelse ondernemershuis Oh! onveilig. Het gaat om studenten van de Belgian Advertising School (BAS), een postgraduaat aan de Thomas More-hogeschool. Het is niet de eerste keer Thomas More kiest voor een samenwerking met het Oh!. Goudhaan is het vierde BAS-bureau dat zich hier nestelt.
De Belgian Advertising School gaat op zoek naar het talent van morgen en stoomt hen klaar tijdens een bootcamp van negen maanden. Het postgraduaat aan de Thomas More-hogeschool kan daarbij rekenen op de hulp van bureaus zoals BBDO, These Days, Boondoggle en andere bekende agentschappen uit de reclamesector.
Het Oh! neemt Goudhaan onder zijn vleugels tot 21 juni en vraagt daarvoor geen huur, maar wel een campagne. De BAS-studenten zullen de werkplekken en de vergaderzalen van het Oh! in een campagne in de kijker zetten. “Dit samenwerkingsverband vormt beslist een kruisbestuiving”, aldus Mechels schepen van Economie Katleen Den Roover. “Een maand lang inspireert en motiveert een groep studenten de bewOh!ners met hun kennis, enthousiasme en werklust. Zij brengen de trends en hun ervaringen uit de communicatiesector mee en delen deze met andere ondernemers in het Oh!. Daarnaast maken de studenten zelf kennis met het ondernemerschap en komen zij terecht in een netwerk van starters en doorgroeibedrijven in Mechelen. Deze samenwerkingsvorm dicht alleszins de kloof tussen de opleiding enerzijds en de werknemers- en bedrijfswereld anderzijds. Er is hier dus zeker en vast sprake van een win-winsituatie.”
“Ook de Belgian Advertising School is heel enthousiast”, vertelt Sofie Papen, één van de 25 studenten van BAS. “Binnenkort starten wij ons eigen bureau en verdienen we geld met onze talenten. Die uitdaging zien we allemaal keihard zitten, en een inspirerende werkplek als het Oh! is exact wat wij nodig hebben om van Goudhaan een succes te maken. Wie met ons wil samenwerken, kan eens kijken op goudhaan.eu!”