MECHELEN – Genico Signage wil Mechelse bedrijven graag ondersteunen via een nieuw concept van publiciteit. “In financieel moeilijke tijden is de reactie bij vele zelfstandigen dezelfde. Ze denken na over waarop ze zoal kunnen gaan besparen. Vaak leidt dit tot de conclusie: besparen kunnen we op reclame”, zegt Nick Laenens van Genico Signage.
Dat is een denkwijze waar een bedrijf als Genico Signage, actief in de marketing, uiteraard niet mee akkoord gaat. “Toch begrijpen we deze conclusie, maar hopen wij zelfstandigen te kunnen helpen beseffen wat het belang van reclame juist is. Reclame voeren is namelijk een van de meest efficiënte manier om kandidaat kopers kennis te laten maken met uw onderneming en product/dienst. Sterker nog een goede reclamecampagne zorgt er vaak voor dat kandidaat kopers hun, mogelijks, negatieve houding tegenover uw product omruilen voor een positieve houding”, legt Laenens uit.
Daarom zal het bedrijf handelszaken in Mechelen gratis uitrusten met hun nieuwe concept voor een termijn van 48 maanden. “Sterker nog, handelaars die een Genico-Ads scherm plaatsen, kunnen jaarlijks tot €500 extra verdienen op andere advertenties.”
Het concept bestaat uit een digitaal televisiescherm dat in de handelszaak geplaatst wordt. Daarop kunnen andere lokale ondernemers, zonder fysieke winkel, hun publiciteit tonen. Daarnaast kan er ook ruimte voorzien worden voor nuttige informatie en voor lokale verenigingen of goede doelen.
De ondernemers die publiciteit maken via deze weg betalen daarvoor een bepaald bedrag. Een gedeelte daarvan gaat naar de handelszaak waar het digitaal televisietoestel zich bevindt. Bovendien engageert Genico-Ads zich om voor iedere nieuwe klant een boom te planten in Senegal.