Pakjesdienst small

Franse pakjesdienst vestigt zich in Willebroek

WILLEBROEK - Colis Privé is in Frankrijk privémarktleider als pakjesdienst voor levering aan huis en in afhaalpunten. Het bedrijf steekt nu de grenzen over en lanceert zijn aanbod in België, Luxemburg en Marokko. De Belgische vestiging komt in Willebroek.

Colis Privé is sinds 2012 specialist in snelle aflevering (in 24 en 48 uur) van pakjes aan huis en in afhaalpunten. Het bedrijf heeft, voortgestuwd door de explosieve groei van de e-commerce, een recordjaar achter de rug en zet zijn ontwikkeling nu voort in België, Luxemburg en daarna Marokko. Voor het Franse koeriersbedrijf vormen deze vestigingen de eerste hubs voor internationale groei.

De activiteiten zullen worden uitgevoerd door ofwel filialen, ofwel lokale operatoren die zullen werken met merklicenties en met de knowhow van Colis Privé. Colis Privé ontwikkelt in België en in Luxemburg een geoptimaliseerd logistiek schema dat de snelheid en de efficiency van de verwerking van bestellingen valoriseert waardoor thuisleveringen mogelijk zijn op D+1, in de namiddag en ’s avonds. Om deze dienstverlening in België en Luxemburg te ontwikkelen, steunt Colis Privé op een sorteerhub die vanaf juni 2021 operationeel zal zijn in Willebroek.

Het bedrijf heeft zich eveneens verregaand geëngageerd in een milieu-initiatief, namelijk het terugdringen van zijn wereldwijde ecologische voetafdruk, en kiest daarom voor een netwerk van onderaannemers met een fleet die voor 90% bestaat uit elektrische voertuigen. Colis Privé creëert op die manier het eerste nationale leveringsnetwerk dat gebruik maakt van hernieuwbare energie.

De internationale activiteiten van Colis Privé worden aangestuurd door Bart Sasse. Frédéric Pons, medevoorzitter van Colis Privé en medeoprichter van HOPPS Group, zegt dat de internationale ontplooiing van Colis Privé een strategische opportuniteit is. “Wij hebben lokale partners geselecteerd, en sommige van onze klanten hebben al te kennen gegeven dat ze met ons willen samenwerken in deze nieuwe landen. Ons model heeft zich ontwikkeld rond een aanbod dat integraal gewijd is aan e-commerce. Het succes ervan steunt op de kwaliteit van de dienstverlening, de snelheid van uitvoering, scherpe tarieven en een klantentevredenheid die wij superbelangrijk vinden. Voortaan willen we onze internationale klanten laten genieten van die unieke knowhow en ons DNA.”