THOCC – David Gybels & Inge Vissers

Forse subsidie voor The House of Contact Centers

MECHELEN – The House of Contact Centers (THoCC), gevestigd op de Mechelse Veemarkt, krijgt van het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) 250.000 euro subsidie. Hiermee kan de Mechelse specialist in klantencontact op afstand zijn toekomstplannen sneller uitrollen.

The House of Contact Centers helpt klanten bij de professionalisering en optimalisatie van hun contactcenter. Een schaarste aan geschikt gespecialiseerd personeel houdt de potentiële groei echter tegen.

In het voorjaar van 2017 streek ANTWERP. POWERED BY CREATIVES (APBC) met haar co-creatietraject CONNECTING THE DOTS neer in het Mechelse Ondernemershuis Oh! Het traject streeft naar cross-sectorale samenwerkingen tussen kmo’s en creatieve ondernemers om tot innovatieve oplossingen te komen. Daphne Storms, community manager van Oh! Mechelen, kende het struikelblok bij THoCC en nam contact op. THoCC stapte in het traject en werd aan Studio Dott. gekoppeld.

DIY-tool

Inge Vissers, mede-oprichter THoCC: “We hebben jaren gewerkt aan een soort handleiding,  waarmee onze consultants aan de slag kunnen. Studio Dott. concludeerde dat de inhoud oké was, maar de vorm onbruikbaar. Hun alternatief klonk veelbelovend: een online DIY-tool, waarmee bedrijven zelf eenvoudig hun situatie in kaart kunnen brengen. Dat verlicht ons werk aanzienlijk. Zo kunnen wij onze medewerkers strategischer inzetten. Het eerste pilootproject van de tool wordt dit jaar nog gelanceerd.”

Om de uitrol van de tool te versnellen, werd op aangeven van Studio Dott. Stijn Van Cauwenberghe (Subsidy Portal) gecontacteerd die bedrijven begeleidt bij het indienen van hun subsidiedossier. Naast een eigen kapitaalinjectie van 500.000 euro kan THoCC nu rekenen op een subsidie van 250.000 euro.

David Gybels: “Dit voelt als een gouden Olympische medaille. Het is immers atypisch dat een bedrijf uit onze sector zo’n subsidie krijgt. We pompen nu 750.000 euro in ons bedrijf om onze plannen sneller te verwezenlijken en de weg naar het buitenland open te maken. Het co-creatietraject in het ondernemershuis heeft ons het voorbije anderhalf jaar op een achtbaan van emoties en verbazing gebracht. Wat begon met een telefoontje is geëindigd met flinke duw in de rug en een ambitieuze blik op de toekomst.”