De Mechelse kledinggroep FNG heeft de Antwerpse webwinkel Suitcase overgenomen. De overname past in een dubbele strategie. “FNG focust al jaren op dames- en kinderkleding, maar wil nu meer op herenmode inzetten. Bovendien verhogen we dankzij de overname onze online aanwezigheid”, verduidelijkt ceo van FNG Dieter Penninck.
In september vorig jaar werd Brantano, retailer van schoenen en in beperkte mate ook kleding, in de groep opgenomen. Via deze weg verkocht FNG reeds mannenkleding tegen relatief lage prijzen. De overname van Suitcase, dat in 2014 werd opgericht, laat de Mechelse kledinggroep toe om zich ook in het duurdere segment van de herenmode te begeven.
Suitcase, dat in januari 2014 werd opgericht door twee jonge Antwerpse ondernemers, typeert zich door stijlvolle outfits die op basis van een collectie van een 30-tal kwaliteitsvolle merken, voornamelijk van Belgische en Scandinavische oorsprong, worden samengesteld. Klanten registreren zich op de website en krijgen een telefoontje van een stylist. Op basis van het profiel van de klant stellen die stylisten een persoonlijke outfit samen. “Om Suitcase verder uit te bouwen, kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden. Bovendien is er veel synergie met de activiteiten van FNG te realiseren”, kijkt Dieter Penninck vooruit.
FNG is een beursgenoteerde modegroep, opgericht in 2003 door Dieter Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke. Sinds de overname van Claudia Sträter in 2013 heeft het ook op de Nederlandse markt een belangrijke positie. FNG telt meer dan 3.000 medewerkers. In 2016 boekte de groep 458,2 miljoen euro omzet. Daaruit haalde het een operationele kasstroom van 37,6 miljoen euro.