MECHELEN – Vorig jaar investeerde FNG Group fors in nieuwe winkelformules en een nieuw webplatform met artificiële intelligentie voor Brantano. Nu drukt de Mechelse moderetailer het gaspedaal verder in. Zo wordt een grote consumentencampagne gelanceerd en opent Brantano deze zomer een eerste centrumwinkel op de Antwerpse Meir.
Online heeft het bedrijf al een versnelling hoger geschakeld. Het nieuwe webplatform met artificiële intelligentie brengt onlineklanten 25 procent sneller naar de check-out dan voordien en dat leidt tot een hogere conversie. Zo haalde Brantano in soldenmaand januari een online omzet die driemaal hoger lag dan in 2018.
De webshop biedt voortaan ook gepersonaliseerd stijladvies onder de naam Hellow.me. Vrouwen en mannen die van de dienst gebruik willen maken, registreren zich, selecteren producten die ze leuk vinden en krijgen stijladvies op maat van hun profiel, ondersteund door artificiële intelligentie.
Om al die nieuwigheden bekend te maken bij het grote publiek, start in maart een media-offensief met de campagne Droom. Durf. Verander. “We zijn klaar met de uitrol van de plannen die we vorig jaar hebben aangekondigd. Met deze campagne willen we een bredere consumentengroep laten ontdekken wat er bij Brantano allemaal veranderd is”, zegt Dieter Penninckx, ceo FNG Group.
Eerste centrumwinkel
Die campagne loopt op TV, radio, online, op social media en op straat met een lokale actie op de Meir in Antwerpen. Daar opent Brantano deze zomer immers zijn eerste centrumwinkel.
“Steeds meer mensen wonen en winkelen bewust in de stad, en daarom opteerden we ook voor een locatie in de stad. Dit is een belangrijke eerste stap. We hebben ook andere steden in het vizier”, aldus Penninckx. “Verder in 2019 staan er nog eens een drietal vestigingen van het nieuwe boutik by brantano en een drietal van Brantano Market op de planning.”