De motivatie van deze bedrijven om in zee te gaan met een lokale partners is veel ruimer dan het beperken van hun afhankelijkheid van het buitenland. Colruyt. Recupel. Unilin. Nike. GB Foods. Boplan. Depro. Ellio. Scania. Het is slechts een greep uit de bedrijven wiens CEO’s deze week in de campagne ‘Onderneem slim, zoek het niet te ver’ vertellen waarom ook zij bewust kiezen voor een lokale partner en daarom een beroep doen op een maatwerkbedrijf.
Lagere transportkosten, een beperktere ecologische afdruk, een grotere betrokkenheid bij de vervaardiging van het eigen product, gemakkelijke communicatie en het ondersteunen van de lokale werkgelegenheid van mensen met een beperking. Op basis van deze voordelen zeggen deze bedrijven: Onderneem slim, zoek het niet te ver!
GB Foods
Ook in Puurs werden ze haast letterlijk ‘gered’ door het maatwerkbedrijf in hun achtertuin. Davy De Vlieger, General Manager van GB Foods: “Tijdens de eerste corona lockdown zagen wij een immense piek in de productie. Flexpack is toen blijven werken en heeft die piek helpen opvangen. Dankzij maatwerkbedrijf Flexpack kunnen wij ons focussen op waar we goed in zijn, en dat is en masse produceren en onze lijnen op snelheid houden. Tegelijkertijd creëren we de flexibiliteit die onze klanten vragen door werk uit te besteden aan Flexpack. Zij helpen ons pieken en dalen in de productie op te vangen. De maatwerkers zijn super fier op ‘hun’ displays en leveren schitterend werk.”
Veel economische motieven. Maar bij alle CEO’s die in deze campagne getuigen, klinkt ook een sociaal motief. “Zij zijn ontzettend gemotiveerd. Als de bel gaat en ze zijn nog met iets bezig, dan werken ze verder. Het duurt bij hen soms iets langer alvorens ze een nieuw werk onder de knie hebben maar eenmaal ze het kunnen, voeren ze het perfect uit. Ze zijn een voorbeeld voor reguliere werknemers. Ze presteren op hoog niveau. Niet alleen ligt hun rendement hoog, ook hun engagement ligt hoog. Hun drive en spirit zijn aanstekelijk.”