Het Mechelse IT-bedrijf First begeleidt de groep Delhaizes van de familie Hoeck bij hun overstap naar cloud telefonie. Op die manier wordt de groep voor Delhaize een pionier op het vlak van technologische vooruitgang. Delhaize groep Hoeck bestaat uit 4 AD Delhaizes (in Mol, Herselt, Lier en Lommel) en 1 Proxy Delhaize (Lier). Recent werd gekozen voor een volledige transitie naar een telefooncentrale in de cloud.
“Door de afschaffing van alle verschillende centrales ter plaatse, richting een centralisatie in de cloud, bespaart de groep in haar geheel maandelijks meer dan 50%”, aldus First-COO Ghislain Meulenijzer. “Een Cloud PBX oplossing is optimaal, aangezien alle verschillende filialen op één centrale kunnen functioneren. Hierbij zorgt de gebruikersgebaseerde aanpak, in combinatie met de voordelige VoIP tarieven, voor de besparing die de Delhaizes van de familie Hoeck vandaag gaat realiseren.”
Door het makkelijk uitbreidbare karakter van het systeem kunnen nieuwe filialen zoals AD Delhaize Lommel snel en voordelig worden voorzien van een integratie in de cloud. “De opening van de recent overgenomen Delhaize Lommel staat eveneens op alle vlakken voor innovatie door technologie. In samenwerking met First en Cloud Communications worden zowel netwerk als telefonie naar een hoger niveau getild. De Cloud PBX past perfect in het verhaal, waarbij deze groep als pionier in Belgische Delhaizes met een telefooncentrale in de cloud werkt.”
Afhankelijk van de huidige abonnementsformule en het maandelijks verbruik kan een bedrijf volgens First 30% tot 80% besparen t.o.v. een klassieke telefoonoplossing. “Als je belt via de cloud hoef je namelijk nooit meer een telefooncentrale aan te kopen en geniet je van voordelige nationale en internationale VoIP (Voice over IP) beltarieven.”