Baltimore Aircoil (BAC) is een wereldleider in het ontwikkelen, produceren en distribueren van innovatieve oplossingen voor verdampingskoeling en warmteafvoer voor een breed scala van industrieën. De producten van BAC onderscheiden zich door hun duurzaamheid en door hun energie- en waterzuinigheid.
Begin 2020 besloot Baltimore Aircoil om zijn gedecentraliseerde wereldwijde IT-systemen naar één centrale SAP-omgeving te transformeren. Het hoofdkantoor van Baltimore Aircoil voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika ligt in Heist-op-den-Berg en vond met het Mechelse IT-bedrijf Canguru, een Belgische SAP Customer Experience partner.
“Wij zijn een jong en dynamisch consultingbureau en een toegewijde SAP-partner”, zegt Geert De Winter van Canguru. Sinds de oprichting in 2011 werkten de Mechelaars al voor meer dan 100 bedrijven in meer dan 150 projecten. “Met Canguru slaan we de brug tussen business en technologie en helpen we klanten met onder andere Customer Experience, (Integration) Technology, Analytics en ERP.”
Het SAP-programma omvat zowel Enterprise Resource Planning of ERP als Customer Experience. “Canguru zal het Customer Experience subprogramma implementeren voor Baltimore Aircoils activiteiten in de VS, Azië en Europa. We hebben in Canguru een partner gevonden die met ons meedenkt om van dit Customer Experience programma een succes te maken”, zegt Tim Buzby, Vice President Business Transformation bij Baltimore Aircoil.