De Abdij van Maredsous, die vorig najaar haar 150ste verjaardag vierde, is al jaren één van de populairste trekpleisters in Wallonië. Ieder jaar ontvangen de monniken ruim 580.000 bezoekers. Die worden vooral gecharmeerd door de prachtige ligging in de groene vallei van de Molignée.
Om de verjaardag van de abdij te vieren, hebben Duvel-Moortgat en Bel België, al decennialang vaste partners voor de productie en distributie van de Maredsous-bieren en -kazen, geïnvesteerd in een gloednieuwe brasserie in hedendaagse stijl in Saint-Joseph, het bezoekerscentrum van de Abdij.
In de microbrouwerij zullen de brouwers van Duvel-Moortgat bieren ontwikkelen en brouwen die enkel ter plaatse kunnen worden gedegusteerd en gekocht. De focus ligt hierbij vooral op smaken die inspelen op een seizoen of een specifieke gelegenheid.
De brasserie en microbrouwerij werden woensdagavond officieel ingehuldigd. “Voor Duvel-Moortgat is het de tweede microbrouwerij die we bouwen, na die op onze site in Puurs”, zegt Michel Moortgat, CEO van Duvel-Moortgat. “Deze microbrouwerijen zijn voor onze brouwers niet alleen een manier om hun vakmanschap te tonen, we willen meer dan ooit snel kunnen inspelen op de wensen en smaken van de consument. De ontwikkeling van zeer specifieke bieren in beperkte volumes past perfect in deze filosofie.”