De Booischotse drukkerij Michiels maakt voortaan deel uit van Mechels mediabedrijf en drukkerij Buroform. Zo groeit Buroform in sneltempo uit tot de grootste speler van zijn sector in de ruime regio. Drukkerij Michiels springt mee op de kar en vormt een van de vijf onderdelen van de uitgebreide samenwerking.
Meer mogelijkheden dankzij schaalvergroting, dat is de succesvolle strategie van Buroform. “Door drukkerijen te bundelen, elk met een eigen specialisatie, versterken we onze slagkracht en marktpositie. De knowhow die in elke drukkerij door de jaren heen opgebouwd werd, wordt doorgegeven aan de andere leden van de groep. Op die manier kunnen we onze klanten nog beter
bedienen met specialistenwerk voor alle soorten marketingmateriaal en voor elk mogelijk drukwerk”, zegt Karel Marynen.
De doorgedreven samenwerking tussen Buroform en drukkerij Michiels, overigens twee familiebedrijven, heeft geen invloed op de werking van drukkerij Michiels. Michiels behoudt zijn naam en identiteit. Ook het kantoor en de klanten in Booischot blijven behouden. Zaakvoerders Els en Ann Michiels blijven aan het roer. De grafische en commerciële afdelingen vloeien in een latere fase samen in de gloednieuwe kantoren en productieruimte van Buroform in Mechelen.
Met de uitbreiding gaat Buroform resoluut voor een 360°-aanpak waarbij alle diensten in eigen huis geleverd worden: van ontwerp tot drukwerk en afwerking. Bovendien blijft het bedrijf zich specialiseren. Drukkerij Michiels staat nationaal bekend voor luxueus letterpress: vintage drukwerk met reliëf. Dit is een specifieke techniek die pure klasse uitstraalt en volop aan populariteit wint. “Naast onze bestaande specialisaties is het een extra troef in het aanbod van drukwerk en marketingmateriaal. Door de krachten te bundelen, beschikken we over de modernste typo-drukkerij in België”, aldus bestuurder Karel Marynen.
De investeringen van Buroform in de toekomst zijn niet nieuw. Eerder lanceerde het bedrijf met succes een innoverend online platform waar nationale en internationale bedrijven snel en eenvoudig het nodige interne drukwerk en commercieel promotiemateriaal kunnen reserveren. Het kant-en-klare drukwerk is op elk moment fysiek of digitaal in voorraad. Zo hebben filiaalhouders altijd het nodige promotiemateriaal ter beschikking.
Buroform bestaat vandaag uit een eigen communicatiebureau Crozz Communication, Max Printing en Bo-Magazine. “Drukkerijen herleven. Print blijft voor een onwaarschijnlijke toegevoegde waarde zorgen. Maar in plaats van de strijd aan te gaan met online media combineren we het beste van twee
werelden: print en online marketing. Het is geen of-verhaal, maar een en-verhaal waarbij de twee elkaar versterken. In het belang van onze klanten”, zegt Jesse Marynen.