MECHELEN – DPDgroup, met Belgische vestiging in Mechelen, zet zijn groei verder. Het bedrijf realiseerde in 2017 een omzet van 6,8 miljard euro en is nummer twee op de Europese express- en pakketmarkt.
“Met een omzetgroei van 11% bevestigt DPDgroup zijn positie als tweede grootste speler op de Europese pakket- en expressmarkt. Het bedrijf verstevigt hiermee zijn rol als expert op de markt van internationale pakjesleveringen”, zegt Paul-Marie Chavanne, ceo van de GeoPost/DPDgroup.
In vergelijking met 2016 werd de prestatie van de groep vooral ondersteund door een volumegroei van 10%. Het totale aantal wereldwijd geleverde pakketten steeg tot 1,2 miljard.
Het B2B aandeel vertegenwoordigt nog steeds 61% van het totale volume van de groep in 2017. Opmerkelijk is echter dat DPDgroup, als één van de eerste B2B operatoren, de strategische keuze maakte om te groeien in de B2C markt. Het B2C aandeel was in 2017 goed voor 37% van de totale omzet terwijl dit aandeel in 2016 34% bedroeg.
DPDgroup is actief in alle belangrijke Europese markten dankzij de activiteiten van de eigen filialen in 23 landen. Op die manier slaagde het bedrijf er in om stijgende verkoopcijfers te realiseren, vooral in Frankrijk (+6,3%), het Verenigd Koninkrijk (+11%), Rusland (+13,7%) en Polen (+18,3%).
Milieu
DPDgroup doet ook inspanningen om zijn ecologische voetafdruk te beperken. De CO2 emissies veroorzaakt door wegvervoer daalden reeds met 10% per pakket in vergelijking met 2013. DPDgroup compenseert vrijwillig 100% van de resterende transportemissies door de jaarlijkse aankoop van CO2 rechten. Dit maakt van DPDgroup de wereldwijde marktleider in de CEP (Courrier Expressparcel) markt op het vlak van vrijwillige compensatie.
Met de steun van DPDgroup werd eveneens in 2017 een zevende compensatieproject voor koolstofmonoxide van het bedrijf gerealiseerd.