DPD bezorgt pakjes van Bel&Bo

DPDModeretailer Bel&Bo heeft het Mechelse DPD NV aangeduid als nieuwe vaste pakjesbezorger. Gezien de omvang en het strategisch belang van deze opdracht organiseerde Bel&Bo de afgelopen maanden een prijsvraag om op zoek te gaan naar een nieuwe logistieke partner. Uit deze zoektocht kwam DPD als beste naar voren. DPD zal jaarlijks honderdduizenden kledingstukken bezorgen bij klanten van Bel&Bo.

Bij de keuze van de nieuwe partner lette Bel&Bo op de kwaliteit van de dienstverlening, maar vooral de mogelijkheid om van elk Bel&Bo winkelpunt ook een exclusieve ParcelShop te maken, was van doorslaggevend belang. Typisch voor het ParcelShop concept is de geïntegreerde aanpak, waarbij klanten pakjes in de Bel&Bo winkels kunnen komen ophalen of onmiddellijk online kunnen bestellen wanneer blijkt dat een bepaald kledingstuk niet voorradig is. De winkelbediende zorgt er voor dat de artikelen netjes worden verpakt, en de klant kan ervoor kiezen om zijn bestelling in een Bel&Bo winkelpunt of één van de andere DPD ParcelShops naar keuze af te halen of het thuis afgeleverd te krijgen.
“Als onze logistieke partner vormt DPD the last mile in onze bevoorradingsketen. De chauffeurs komen letterlijk bij onze klanten aan huis, of die nu thuis in de zetel of in de shop een kledingstuk bestellen. Het is dus logisch dat we een onberispelijke service eisen”, zegt Michel Delfosse, CEO van Bel&Bo.
“DPD ondersteunt de ambities van Bel&Bo om toegevoegde waarde te creëren voor de eindconsument, binnen een omni-channel aanpak”, beaamt Marc Morioux, Managing Director van DPD Belux. “Wij maken het Bel&Bo gemakkelijker om een zo geïntegreerd mogelijke winkelervaring neer te zetten: het naadloos in elkaar overlopen van het online en offline aankoopgebeuren.”

Met deze gezamenlijke aanpak spelen zowel DPD als Bel&Bo in op de trends en toekomst van e-commerce: vanuit verschillende verkoopskanalen worden verschillende afhaal- of levermogelijkheden aangeboden, met kortere bezorgtermijnen en een efficiënt voorraadbeheer, waarbij de eindconsument sneller over de bestelde artikelen kan beschikken. Doordat de pakjes op die manier over kortere afstanden worden vervoerd, levert deze aanpak ook een concrete milieuwinst op.

DPD biedt deze diensten bovendien grensoverschrijdend aan: door het cross-border DPD ParcelShop-netwerk en de thuislevering kan Bel&Bo ook snel en eenvoudig klanten bedienen in Nederland, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk.