DPD Belux heeft een nieuw managementteam. Silvio Mestdagh gaat aan de slag als CEO van het bedrijf. Samen met Frank Jahn, die verantwoordelijk wordt voor Sales en Marketing in België en Luxemburg, zet hij voortaan de lijnen uit voor de strategische en operationele leiding van DPD in de Belux.
Silvio Mestdagh (58) brengt 28 jaar logistieke ervaring mee. Voor hij aan de slag ging bij DPD werkte Silvio Mestdagh in diverse functies bij TNT Express. Als General Manager Belux was hij er verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en de voorbije 6 jaar was hij op Europees vlak en wereldwijd actief in sales, marketing, online en business intelligence.
Met Frank Jahn (49) heeft DPD Belux een specialist in de supply chain en pakketbezorging in huis gehaald. Frank Jahn startte in mei 2000 met de uitbouw van het ondertussen erg succesvolle Kiala netwerk. Vervolgens was hij sinds 2008 bij bpost verantwoordelijk voor de Europese parcels & logistics divisie. Daar adviseerde en ondersteunde hij productiebedrijven, dienstverleners, retailers en groothandelaars in het verfijnen van hun e-commerce strategie en de bijhorende logistieke uitdagingen.
“De omwenteling in onze sector, als gevolg van de exponentiële groei van de e-commerce, zorgt voor enorme uitdagingen en kansen op de Belgische markt”, zegt Mestdagh. “De eindconsument wordt steeds prijsbewuster en het speelveld steeds internationaler. Het is aan pakketbezorgers zoals DPDGroup om oplossingen op maat te bieden voor zowel de verkoper als de eindconsument. Mijn team en ik hebben dan ook als missie om DPD Belux te laten uitgroeien tot dé referentie op het vlak van pakjesbezorging in België en Luxemburg.”