donutello

Donuttello keert terug naar Heist met shop-in-shop bij De Vier Bollekes in de Bergstraat

HEIST-OP-DEN-BERG - Het is ondertussen meer dan tweeënhalf jaar geleden dat Donuttello een pop-up opende in de Bergstraat in Heist-op-den-Berg. Die tijdelijke zaak is ondertussen gesloten, maar krijgt nu een opvolger bij snoepwinkel De Vier Bollekes. Daar richten ze een vaste donuttoog in en verkopen ze voortaan elke dag verse donuts. De start gebeurt op de eerste dag van de braderie.

De pop-up van Donutello in Heist zou oorspronkelijk twee maanden open blijven. “Daarna zou het pand afgebroken worden en zouden we ergens anders een pop-up opendoen. Dit was buiten het enthousiasme van onze fans in Heist gerekend. Nergens hadden we zoveel vaste klanten met een pop-up als in Heist. Het moet zijn dat onze kwaliteit hier heel hard gesmaakt werd. Toen kwam de coronaperiode en werden de bouwwerken voor ons huurpand uitgesteld, waardoor we maand na maand toch konden openblijven. Uiteindelijk bleven we 26 maanden in de Bergstraat, tot de afbraak begon”, zegt medezaakvoerder Laurence Daems, die roots in Berlaar heeft en nu in Antwerpen woont.

De zoektocht liep wel niet van een leien dakje. “Het geschikte pand vonden we in de Bergstraat niet, de bezetting in de winkelstraat is dan ook heel goed in vergelijking met andere gemeenten en steden. Maar we bleven berichtjes krijgen met de vraag wanneer we opnieuw zouden openen. Eén van die berichtjes kwam van Peter Van de Nouweland van De Vier Bollekes, een zaak die op amper zeventig meter van ons vroegere pand ligt. Zo kwamen we op het idee om samen te werken.”

Donuttoog

De voorkant van de winkel van De Vier Bollekes en de etalage wordt ingericht als donuttoog. Vanaf vrijdag 24 juni, de eerste dag van de braderie, leveren ze hier dagelijks verse donuts. Ook daarna blijft de shop-in-shop bestaan. “Het is de eerste keer dat we voor dit concept gaan, maar we zien er wel toekomst in. Er lopen momenteel gesprekken met twee andere partners waar we ook een shop-in-shop willen uitwerken de komende maanden. Ook de eerste franchises komen dichterbij. Met onze waarden van kwaliteit, artisanale producten en klantvriendelijkheid willen we blijven groeien”, zegt Laurence Daems.

 

De zaak maakte naam in Heist met dit pand wat verderop in de Bergstraat. — © Mathias Huysmans

Door met de braderie te starten, mikken ze op een groot bereik. “We zorgen alleszins voor duizenden donuts tijdens de braderie, zodat onze trouwe fans ze opnieuw kunnen proeven. Ze hebben lang genoeg moeten wachten”, aldus Daems.

Om de opening te vieren is er een giveaway van verjaardagspakketten, donuts en een snoeptaart. Deelnemen kan via www.donuttello.com/heist.