MECHELEN – Koen Van Pottelbergh van CreativEyeworks, beter gekend als Den Brillenman, lanceert het nieuwe concept ‘co-working-shop’. De bedoeling achter het idee is om samen te werken met ondernemers , retailers en of merken die een nieuw product willen lanceren in één en hetzelfde pand.
In deze coronatijden hebben ondernemers het niet altijd gemakkelijk. Ondanks de dalende verkoop blijven de kosten hetzelfde. Elke m² telt en moet betaald worden. Door de kosten te delen en samen te communiceren is er een slaagkans tot succes. “Covid-19 heeft een enorme impact in het ondernemingslandschap. We hebben het momenteel als ondernemer heel moeilijk. Daarom moeten we creatieve doordachte manieren vinden om te vernieuwen. Covid-19 heeft ons heel wat beperkingen opgelegd. Ik zie Covid-19 nu niet meer als een vijand maar heb hem in mijn armen gesloten als een partner in crime. Daarom kostenefficiënt te werk gaan met groei van het netwerk zodat er een win- win situatie ontstaat voor alle partijen”, legt Koen uit.
In het vroegere pand van het Hof Van Befferen , in de Befferstraat 22 waar nu Den Brillenman is gevestigd, wordt op 5 en 6 september gestart met het concept. De eerste Co-Working Shop, die opgestart zal worden, is samen met Pim van Praagh van ESCbyPim met de lancering van Gilets op maat. Deze zijn zelf samen te stellen met een keuze uit honderden kwaliteitsstoffen en voeringen, in vier verschillende modellen.
“De bedrijven waar ik mee zal samenwerken, zijn producenten waar ikzelf in geloof en die ook een meerwaarde bieden voor het Brillenman Concept. Er zal iedere maand dan ook een nieuw project opgestart worden met retailers en of ondernemers uit de kledij- , schoenen- , dranken- , sport- en of kunstsector”, besluit Koen.
Koen van Pottelbergh is ook de stichter van Eyes For The World , een foundation die zich wereldwijd inzet om mensen te helpen, zowel in het buiten- als in het binnenland, met een betaalbare bril.