“Ons uiterlijk is ons visitekaartje”, zeggen ondernemers Ilse Adams en Koen Van Pottelbergh. “Wanneer we ons daar niet goed bij voelen, zitten we doorgaans ook niet goed in ons vel. Onder het motto ‘Je hoeft niet perfect te zijn om mooi te zijn’, willen we mensen helpen en hun zelfbeeld opkrikken. We willen dat ze in de spiegel kunnen kijken en een glimlach op hun gezicht krijgen. Dat is het allermooist.”
Daarom organiseerden Koen en Ilse maandag een kleinschalig evenement om enkele mensen te helpen. “We zoeken samen met hen een bril uit die perfect bij hen past en tonen dat mooie kleding helemaal niet duur hoeft te zijn. Alles wat hier hangt, komt uit de kringloop- of tweedehandswinkel. Ook met wat simpele make-up kunnen we het zelfbeeld van mensen een flinke boost geven. Zo willen we hen de kracht geven om in zichzelf te geloven.”
Lees ook: Out Of Office met ‘Den Brillenman’ van Mechelen: “Ik had bijna een spa resort geopend op de Seychellen”
Steentje bijdragen
Met het initiatief pikken de Mechelse en Katelijnse ondernemers in op de tiendaagse van de geestelijke gezondheid. Naar aanleiding van die tiendaagse vonden verschillende activiteiten en evenementen plaats. “Iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn en zich goed te voelen”, zeggen ze. “Ook al is het maar een klein initiatief, we willen graag ons steentje bijdragen. Want een klein gebaar of gewoon wat vriendelijker zijn, kan een groot verschil maken in hoe iemand zich voelt.”
Schepen van Welzijn Gabriella De Francesco (Vld-Groen-m+) is aangenaam verrast door het initiatief. “We merken dat duurzaamheid en aandacht voor mentaal welzijn steeds belangrijker worden voor onze ondernemers en dat ze daar echt mee aan de slag gaan. Dit evenement van Den Brillenman en Madamski is een mooi voorbeeld. Het is fijn om te zien dat niet alleen sociale organisaties, maar ook lokale ondernemers zich engageren voor een warme stad waar iedereen zichzelf kan zijn.”