HEIST-OP-DEN-BERG / TEMSE – Zowel De Schoenberg als Doornshop zijn onderdeel van het familiebedrijf van Pieter Van Loon, zijn zus Isabel Van Loon en haar echtgenoot Marc Doms. Samen met de nieuwe naam, die het familiale karakter van hun zaak benadrukt, komt er meteen ook een nieuwe concept.
Vijftien jaar geleden namen Pieter en Marc schoenwinkel De Doornshop in Temse over. Aanvankelijk was er ook nog een zaak in Merchtem waar er regelmatig stuntverkopen werden georganiseerd.
Vijf jaar na de opening koos de familie ervoor om te stoppen met die stockverkopen en een volwaardige tweede zaak te openen. Aanvankelijk was dat op de Beerzelberg – vandaar ook de naam Schoenberg – maar later verhuisde de zaak naar de Mechelsesteenweg in Heist-op-den-Berg.
“Na 15 jaar vonden we het nu tijd voor een nieuwe naam, een nieuwe look en een nieuw logo”, zegt Isabel Van Loon. “We wilden ons graag profileren als één bedrijf, een familiebedrijf. Daarom kozen we bewust voor de naam Van Loon. Naast de naam hebben we ook het concept aangepast. Terwijl we in het verleden bijna uitsluitend schoenen verkochten kan je bij Van Loon nu ook kleding en accessoires vinden.”