De Bie Printing uit Duffel neemt de Mechelse drukkerij Peeters en Peeters compleet grafisch over. Met de overname benadrukt De Bie Printing dat het bedrijf blijft investeren in groei.
De vakkennis en professionele service van de drukspecialisten uit Duffel krijgt zowel in eigen land als buiten de grenzen bijzonder veel weerklank. Een naamaanpassing is volgens de bedrijfsleiding dan ook een logische evolutie. De Bie Printing omschrijft immers veel krachtiger de internationale ambities.
Met de overname van Peeters & Peeters compleet grafisch reageert De Bie Printing alert op recente tendensen en geeft er meteen een toegevoegde waarde aan. Peeters & Peeters bleef, naast haar gewone drukwerkactiviteiten, een specifieke klantengroep bedienen met letterpress (typo). Nu letterpress een nooit geziene revival kent, voelt zaakvoerder Bart De Bie aan dat hij kort op de bal moet spelen. “Letterpress of typo duikt overal op en is weer helemaal hot. Al sinds 1922 drukt De Bie Printing volgens dit artisanale procedé. Door het drukformaat te vergroten naar 50 x 70 cm voor covers en mappen, affiches, brochures, firmakaarten of omslagen, vergroten we meteen ook de toekomst van letterpress.”
Letterpress heeft een heel eigen artisanale look en feel. “Het laat je weer voelen wat echt drukwerk is: met de vingertoppen kan je het reliëf van de letters in het ingedrukte papier voelen. Letterpress staat voor stielkennis en liefde. Echte tastbare meerwaarde. Drukwerk toont weer zijn eigen, sterk oorspronkelijke karakter. Eigenlijk zoals Gutenberg het echt heeft bedoeld.”
De Bie Printing heeft de vaste overtuiging om van letterpress opnieuw een gevestigde waarde te maken en uit te groeien tot marktleider in België.
Het bedrijf uit Duffel richt zich tevens op de Low Energy-UV techniek. “Drukken met licht betekent ook drogen tegen lichtsnelheid. Het resultaat is dat het drukwerk bijzonder snel leverbaar is, ook op zelfklevend vinyl, ongestreken papier en natuurkarton, superfijn gedrukt en indien gewenst CO²-arm. De Bie Printing levert ook unieke combinaties met matte en glanzende vernis. Zo krijgt het drukwerk, zonder extra afwerking, een nog grotere impact tegen een heel voordelige prijs. Tastbare meerwaarde noemen we dat.”
Gewapend met deze nieuwste technologie richt De Bie Printing haar vizier vol overtuiging op het buitenland. Een internationale naam moet de verdere toegang naar nieuwe markten over de grenzen vergemakkelijken. Zaakvoerder Bart De Bie benadrukt dat de printing with care-filosofie, die het bedrijf al bijna 100 jaar kenmerkt, de basis is van het succes.
“Of het nu gaat om eenvoudige visitekaartjes of speciaal afgewerkt drukwerk met LE-UV techniek, altijd zorgt De Bie Printing er voor dat elk detail onze bijzondere aandacht geniet. Je voelt echt dat wij aan een bedrijf bouwen waar de medewerkers met veel goesting en voldoening werken. Waar ook maatschappelijk verantwoord ondernemen geen loos begrip is. Met een nieuwe naam als De Bie Printing gaan we nog meer kracht en bezieling uitstralen.”