Daltix

Daltix wil Google van de retail worden

BOOM – Met klanten als Makro, Vandemoortele en Lotus Bakeries blijft Daltix een enorme groei doormaken. De onderneming uit Boom richt zich tot marketing- en salesverantwoordelijken die op basis van online data juiste beslissingen kunnen nemen.

Daltix werd amper twee jaar geleden  opgericht door Jonas Deprez en enkele vrienden. Zij sprongen op de kar van de online retaildata. Doelgroep zijn de marketing- en salesverantwoordelijken van bedrijven, die hun beslissingen kunnen afstemmen op de data om zo een voordeel op de concurrentie te bekomen.

Co-founder van Daltix Jonas Deprez: “De retailmarkt vandaag is enorm dynamisch. Om mee te zijn op de markt moeten bedrijven daarom gigantisch veel data kunnen verwerken. Dat is waar Daltix tussenkomt. Elke dag wordt 500 gigabyte aan data verwerkt in onze eigen big data infrastructuur. Wij integreren prijs, promo en assortiment data tot relevante inzichten voor onze klanten in straight forward dashboards, alert systemen of rechtstreekse koppeling aan het systeem van de klant.”

Kapitaalronde
Wat begon als een start-up met twee man is vandaag een bedrijf van twintig mensen, met naast de nieuwe uitvalsbasis Boom ook een vestiging in Lissabon. “Onze ambitie is om de Google van de retail te worden. Makro België was onze eerste klant. Intussen is ons portfolio uitgebreid met andere grote spelers als Dreamland, Soudal, Vandemoortele, Lotus, en Unilever België. Om verder te groeien, overwegen we een kapitaalronde in 2019. Ondertussen willen we verder aantonen waar we met Daltix kunnen geraken.”