MECHELEN – In juli 2019 was het Mechelse Customerry nog onze Starter van de Week. Nu lanceert zaakvoerster Sarah Keppens alweer een nieuw initiatief: ze biedt een audit aan die kmo’s en openbare besturen inzicht biedt in de klantgerichtheid van de onderneming.
Customerry wil de klantbeleving bij kmo’s verbeteren, en om ondernemers daarvan te overtuigen, had ze de afgelopen zes maanden heel wat verkennende gesprekken. “Daaruit bleek dat er nood is aan meer inzicht rond klantgerichtheid, alvorens er effectief kan worden overgegaan tot het optimaliseren van de klantbeleving. Vragen als Wat omvat het nu precies en Hoe kunnen we het beste starten kwamen in bijna elk gesprek naar voor.”
Daarom besloot Sarah om een all-in-one pakket uit te werken: de Customerry audit.
“Concreet gaat het traject als volgt: een intakegesprek, een customer-experience-in-mensentaal workshop voor maximum 10 personen, een bevraging van de medewerkers en tenslotte een analyse en rapportering. Dit kan worden uitgebreid met live interviews met klanten en andere stakeholders, observaties en mystery shopping.”
Sarah hoopt hiermee duidelijk te maken of een onderneming al werkt in de juiste richting en waar er nog ruimte is voor verbetering. “Ik wil hiermee ook aantonen dat klantbeleving geen luxeproduct is maar iets waarmee elk type bedrijf aan de slag moet gaan. Op die manier creëren we meer begrip en verbinding in de wereld.”
Customerry gelooft ook voor zichzelf in de kracht van klantenfeedback. “Daarom geef ik 55 ondernemers de kans om dit nieuwe concept gratis uit te testen tijdens een aantal try-out sessies.”
De zaakvoerster mikt vooral op kmo’s en openbare besturen met teams tussen de 10 en 250 FTE’s die klantgerichte ambities hebben, willen groeien of zoeken naar hun onderscheidende factor in de markt. “Voor kleinere ondernemingen werk ik op dit moment aan een maatwerktraject en organiseren we lokale open opleidingen.”
Customerry is nog steeds een eenvrouwszaak, maar Sarah omringde zich met een sterk team van freelancers, zowel voor marketing en grafisch design als voor uitvoerende taken rond klantbeleving. “Zo kan ik rekenen op enkele doorwinterde mysteryshoppers. Samen met andere CX collega’s koester ik de droom om in 2020 iedereen te kunnen overtuigen van het belang van een goede klantbeleving.”