BEERZEL – Met het Digital Leaders Competence Center (DL2C) nam het management consultancybedrijf Innocom het voorbije jaar het initiatief om een denk- en doetank rond innovatie en exponentiële technologieën op te starten.
Innocom, opgericht in 1998, is een Belgisch consultingbedrijf en een partner voor bedrijfs- en digitale transformatie. Innocom stelt momenteel 90 mensen te werk en is een autoriteit op vlak van bedrijfsarchitectuur en transformatie-management in verschillende sectoren.
Via DL2C brengen ze leidinggevenden uit allerlei industrieën samen met experten uit de ganse wereld. Met deze campagne wil Innocom men de intersectorale samenwerking en de kennisuitwisseling tussen bedrijven stimuleren.
Onlangs werd het eerste jaar van het DL2C afgerond. Er namen tien organisaties deel: SD Worx, bpost, KBC,Telenet, Vinçotte, RSVZ, VDAB, Fluvius en Vanbreda Risk&Ben. Het expertisecentrum beantwoordt daarmee aan de vraag naar een externe kijk op de zaken, vertelt Johan Cattersel, Executive Chairman bij INNOCOM: “We merken een grote nood bij CXO’s om ervaringen rond digitalisatie uit te wisselen met collega’s die voor dezelfde uitdagingen staan, in andere sectoren. Die nood zagen deelnemers van DL2C ingevuld en daarom is de feedback zeer positief. Het doel is om niet alleen best practices uit tekenen, maar een intersectoraal ecosysteem van samenwerking uit te bouwen.”