anker

Collector’s Edition van Mechels topbier

Charles Leclef van de Mechelse stadsbrouwerij Het Anker heeft maandag de eerste 3 liter flessen van de Gouden Carolus Collector’s Edition 2016 overhandigd aan Simon Spruyt en Dennis Kestelle.

Sinds 2015 wordt ieder jaar een Gouden Carolus Collector’s Edition gelanceerd. De rode draad in het design zijn de artistiek bedrukte flessen met een Mechels element in het ontwerp. Vorig jaar mocht de toenmalige Mechelse stadsartiest Gijs Vanhee het startschot geven. Zijn werk werd De Dans van de Slechtvalk genoemd.

Dit jaar werd de fakkel doorgegeven aan de meermaals bekroonde graphic novel auteur en geboren Mechelaar Simon Spruyt, die zich voor De Vossenjacht baseerde op een oude Mechelse kroniek. Volgens deze kroniek was Gouden Carolus een groot succes bij de vossenjacht “daar dit zowel de ruiters als de paarden in volle vuur bracht en ze deed galopperen zodat de jacht steeds in beste stemming verliep”.

Deze Collector’s Edition werd afgevuld in beperkte oplage (1.000 flessen) en uitzonderlijk ook uitgebracht in 33cl flesjes.

Dennis Kestelle ontwerpt en bedenkt websites, online campagnes, applicaties, logo’s, huisstijlen, iconen en illustraties. Hij werkte, als lid van De Bemanning,  het creatief idee van Simon Spruyt verder uit naar een gepaste weergave voor de Gouden Carolus flessen. Voor Brouwerij Het Anker is hij tevens het creatief brein achter het vernieuwde Maneblusserlogo en de inmiddels verscheidene afgeleiden ervan.