Cegeka gaat Q-Park, dat ook de parking in de Mechelse Lamotsite beheert, helpen met zijn digitale transformatie. Beide partijen hebben daartoe een langetermijncontract ondertekend. Dat meldt Value Chain. Samen met Cegeka herdefinieerde Q-Park de bestaande bedrijfsprocessen. ICT-specialist Cegeka ontwikkelt nu een maatwerkapplicatie voor het registreren en factureren van de abonnementen en integreert die met het ERP-pakket Microsoft Dynamics NAV en het CRM-systeem Microsoft Dynamics CRM. Dit moet zorgen voor toegevoegde waarde in de bedrijfsprocessen van Q-Park.
“Wij zochten een manier om onze klanten persoonlijker te benaderen en hun parkeerbehoeften gemakkelijker in te vullen”, zegt Frank De Moor, CEO van Q-Park. “Dat willen we doen door meer diensten online aan te bieden, partnerships met hotels en restaurants af te sluiten…” In de nieuwe ICT-architectuur wordt niet langer uitgegaan van applicaties, maar van bedrijfsprocessen. Zo worden de processen in kaart gebracht van het eerste contact tot de aankoop van een ticket, of het record-to-report proces zorgt voor een boekhoud- en managementrapportering.
Het Verenigd Koninkrijk is het eerste land dat eind dit jaar overstapt naar de nieuwe architectuur. De andere landen volgen in de loop van 2016.