Foto Dirk Vertommen

Carrefour wil e-commerceactiviteiten verder uitbouwen met nieuw voice picking-systeem

WILLEBROEK - In zijn nieuw distributiecentrum in Willebroek is Carrefour sinds kort aan de slag met het voice picking-systeem van Zetes. Voice picking is een techniek waarbij medewerkers via spraak communiceren met het beheerssysteem. Daarmee zorgt de supermarktketen voor een efficiënte verwerking van de ongeveer 5000 dagelijkse online bestellingen. Het bedrijf verwacht dat de e-commerceactiviteiten zullen blijven toenemen.

Carrefour opende in mei 2021 een nieuw distributiecentrum in Willebroek om alle leveringen voor België centraal te verwerken en om zijn groeiende e-commerceactiviteiten te ondersteunen.

Voor de logistieke automatisering in het distributiecentrum zocht het bedrijf een partner met relevante kennis en expertise. Carrefour ging uiteindelijk in zee met Zetes en zijn beproefde voice picking-oplossing ZetesMedea Voice. Zetes is een Belgisch technologiebedrijf gespecialiseerd in oplossingen voor supply chain optimalisering en persoonsidentificatie.

“Dankzij hun onmiskenbare expertise was Zetes in staat om zeer snel te handelen. Hun kennis van logistieke en magazijnprocessen stelde ons bovendien in staat om als een geïntegreerd team samen te werken”, zegt Christophe Stemberger, Digital & E-commerce Program Manager bij Carrefour België.

Volledig handenvrij

Naast de software van ZetesMedea worden de medewerkers uitgerust met een mobiele Zebra terminal gecombineerd met een ringscanner. Dit maakt een efficiënt beheer van alle gemeenschappelijke apparaten mogelijk, die zowel door de medewerkers als door de chauffeurs kunnen worden gebruikt. Bovendien kunnen de medewerkers dankzij spraakgestuurde orderpicking volledig handenvrij werken, waardoor ze meer bewegingsvrijheid hebben.

 

Spraakgestuurde orderpicking. Foto Zetes