Het Mechelse bureau RAAK werd door Carrefour België uitgekozen voor de marketing automation strategie voor drive.be, de webshop van de retailer.
RAAK zal de marketing automation strategie uitwerken voor drive.be, met het oog op activatie en loyalty. RAAK, dat zich steeds sterker profileert als automation agency, deelt zijn expertise graag: sinds deze zomer kan elke marketeer zelf een automation plan uittekenen aan de hand van de template die het bureau gratis ter beschikking stelt op raak.be.
RAAK stelt voor drive.be een integraal marketing automation plan op in verschillende fasen. Die strategie moet leiden tot de optimalisatie van de virtuele boodschappenkar van de klant op drive.be.
Snel live
Wouter Schikhof, marketing manager e-commerce bij Carrefour België: “RAAK overtuigde ons met een duidelijk strategisch kader en een hands-on aanpak. Hun visie om een marketing automation plan uit te werken gebaseerd op de customer journey sloot goed aan bij onze verwachtingen. De samenwerking loopt ondertussen en we verwachten snel live te gaan.”
In 2013 opende Carrefour als eerste grote retailer in België een webshop om online boodschappen te doen. Via drive.be kunnen klanten online een bestelling plaatsen om die vervolgens af te halen of thuis te laten bezorgen. Vandaag heeft drive.be al meer dan 130 afhaalpunten.
RAAK is een Belgisch full-service marketing automation agency, actief sinds 2003. Het werkt voor klanten als AG Insurance, Q8, NIKO, Sony Music, Sony Mobile, Torfs, Honda en Carrefour België.