Vandemoortele zocht naar oplossingen voor het beheren van betekenisvolle relaties met klanten. Hun aanwezigheid in een groot aantal Europese landen maakt het geheel nog complexer. Voor de samenwerking met CANGURU, maakten verkoopteams in sommige landen al gebruik van de CRM-oplossing van SAP, maar haalden ze niet het onderste uit de kan. Anderen gebruikten een ander CRM-systeem en weer anderen hadden er nog nooit één gebruikt.
“Terwijl ze op zoek waren naar manieren om hun complete CRM-ervaring te verbeteren, begrepen de mensen van Vandemoortele al snel dat een volledige heroverweging – een opknapbeurt zoals ze het noemden – de beste optie was. Na een grondige selectieprocedure van 8 maanden sloegen ze de handen in elkaar met CANGURU om de SAP Sales Cloud-oplossing te helpen implementeren”, klinkt het bij Canguru.
De oefening, officieel Project Hermes genoemd, ging begin 2021 van start en eind maart was al een eerste go-live bereikt. De teams van Vandemoortele in Frankrijk, Italië, Duitsland en Oostenrijk kregen als eersten toegang tot de nieuwe CRM-omgeving. Land na land werden de CRM-systemen in de zomer en herfst geharmoniseerd in zorgvuldig geplande uitrolgolven.
Tegen eind november 2021 zal CANGURU de teugels overdragen aan Vandemoortele en zullen de resterende roll-outs en legacy-migraties intern en onafhankelijk worden beheerd.
“CANGURU heeft geweldig werk geleverd in dit project. We waren vooral blij met de manier waarop ze omgingen met de tijdsdruk op het eerste deel van het project, met een strakke deadline voor de eerste go-live. De oplossing zat goed in elkaar en het project werd zo beheerd dat we altijd het gevoel hadden dat we de touwtjes in handen hadden. Het weekend van de go-live stond in het teken van een kookboek, dat met elke kleine stap op indrukwekkende wijze werkelijkheid werd”, zeggen Geert Vervust en Rudy Goudeseune, Commercial IT en Business projectmanagers bij Vandemoortele.