De voorbije weken en maanden werd in Technopolis druk uitgerekend en gegokt wanneer precies de teller op 6 miljoen zou overslaan. Heel even werd gedacht dat de 6 miljoenste bezoeker op zaterdag 26 februari, de dag waarop Technopolis 22 jaar werd, zou langskomen.
In de plaats daarvan kwam bezoeker nummer 6 miljoen langs middenin de krokusvakantie. Karen Depaepe uit Niel werd samen met haar kinderen Roan, Edem en Marte bij aankomst verrast door enkele enthousiaste Technopolis-medewerkers.
“We kwamen hier vandaag langs met een gratis ticket dat in de WOWbox van Technopolis zat. Het toeval wil dat niet lang geleden Technopolis een workshop is komen geven in de school van één van onze kinderen. Dat heeft zo’n indruk nagelaten, dat we wel een keertje naar Technopolis moesten tijdens de krokusvakantie”, vertelt Karen.
Start van betere tijden
Voor Technopolis zijn betere tijden aangebroken, nu heel wat coronarestricties opgeheven zijn. Voor het eerst in 2 jaar kan het doe-centrum spreken van een succesvolle krokusvakantie.
“Never waste a good crisis: dat was ons motto de voorbije jaren. We zijn continu nieuwe wegen ingeslagen en hebben van alles uitgeprobeerd om onafgebroken kinderen en jongeren te blijven bereiken. Van die inspanningen gaan we nu de komende jaren de vruchten plukken. De 6 miljoenste bezoeker is voor ons een symbolische mijlpaal, de start van een periode waarin we terug op volle toeren kunnen draaien om onze missie te verwezenlijken”, vertelt Ester Blockx, Marketing en Sales Director bij Technopolis.